onsdag 28. november 2012

På tur i mørket

Det blir ikke så mye ute tid etter jobb og barnehage for tiden, blir mest til at vi koser oss inne i varmen nå når det er så mørkt ute på ettermiddagene. Men her om dagen så bestemte vi oss for at i morgen skal vi spise middagen vår ute under stjernene :-) Så kvelden før pakket jeg sekk og forberede maten vi skulle ha med oss. Jeg lagde tortilla lefser med forskjellig fyll (tacokjøtt, bacon og laks) og så lagde jeg svelerøre som jeg fylte på termos. Viktig med god mat på tur!

Turen ble bestemt å gå til Høldippelen ligger i Nittedal kommune. Opprinnelig var Høldippelen bare en liten putt i Høldippeldalen, men den ble demmet opp i 1961 da det kommunale vannverket ønsket å forsyne stasjonsområdet i Nittedal med drikkevann. Høldippelen har ikke vært drikkevannskilde siden 1989, men vanntårnet er fremdeles i bruk, og tjernet vil kunne tjene som en reservekilde. Om sommeren er tjernet en populær badeplass og på vinteren går det preparerte løyper forbi.

På vei til Høldippelen satt lillegutt i bæreselen på ryggen min. Litt fordi det var greit å komme seg til tjernet før det ble mørkt, og han koste seg uansett på ryggen min, nøt utsikten og pratet som en foss om alt vi så i skogen. Vel framme på Høldippelen så startet vi på middagen. Lillegutt koste seg veldig med maten, spesielt svelene gikk ned på høykant. Det ble etterhvert helt mørkt, men dessverre så var det lettskyet ute så vi så ikke så mye til stjernene på himmelen. Men Lillegutt fikk låne hodelykt på vei hjem og det var kjempestas :-)

Kosekluten mummi er med på tur

Et spørsmål til dere som er innom bloggen min. Som ny blogger så synes jeg det er litt vanskelig å vurdere hvor grensen går for hvor mye jeg vil utlevere på bloggen. Bloggen kommer jo å handle mye om "lillegutt"  og jeg er usikker på om jeg vil legge ut fornavnet hans. Hva har dere andre som blogger om barna gjort?

Monica

4 kommentarer:

  1. har hatt i tankene lenge å lage en tur/reiseblogg men uten å helt komme igang, fikk inspirasjon og lyst av å lese denne bloggen;) så nå har jeg endelig kommet igang;) når det gjelder navn ser jeg noen utdeler mens andre ikke, jeg har valgt å ikke utdele de, så kaller barna storebror og lillebror, og storebror er lillegutt frem til lillebror er med på reisen..
    Takk for inspirasjon!! Bananmuffinsene var ifølge storebror supergode;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kjersti. Så hyggelig å høre at du har funnet inspirasjon via bloggen min :-)) Og så bra muffinsene falt i smak, må jo dele gode oppskrifter og morro at noen prøver de ut! Akkurat nå har jeg hatt litt skrivestopp på bloggen min av diverse årsaker men skal absolutt fortsette med bloggingen om ikke lenge. Er kjekt å se at noen fortsatt tar turen innom bloggen selv om jeg ikke har vært så aktiv i det siste da. Ha en fin kveld :-)

      Slett
  2. Hei på deg! Husk å fjerne bildet der lillegutt har smokk med navn på ;-) Fin blogg, liker veldig godt matoppskriftene dine.. Skal teste ut muffinsene :-D God helg! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-) Og takk for observasjonen, der har jeg glippet litt ja men skal få fikset på det. Håper blåbærmuffinsene falt i smak!

      Slett