Thursday, 27 December 2012

Bananmuffins - Supre å ha med på tur!

Jeg lagde bananmuffins her om dagen og jammen var de populære, lillegutt spise og spiste.... Og da de inneholder havregryn, banan og rosiner passer de veldig godt å ta med seg på tur. Disse skal jeg lage flere ganger, og dersom dere også har lyst å prøve se oppskrift nederst :-)





Bananmuffins

1 dl lettkokte havregryn
1 dl fin sammalt hvete
1/2 dl hvetemel
1 egg
1 ss olje
1 dl melk
2 bananer
1-2 ss sukker
1/2 dl rosiner
1 1/2 ts bakepulver
1/2 ts vaniljesukker

Mos bananene med gaffel. Bland havregryn, mel, bakepulver, sukker og vaniljesukker i en bakebolle. Visp egget lett sammen. Tilsett de mosede bananene, egget, rosinene, oljen og melken til de tørre ingrediensene. Bland godt.

Jeg brukte minimuffinsjern og stekte de da i 4-5 min. Totalt så ble oppskriften til 18 minimuffins.

I stekeovn: 200 grader i 10 min.

Anbefales :-)





1 comment:

  1. Prøvde disse her om dagen, de var kjempe gode og veldig populære hos barna så tusen takk for tips :-) Ellers en veldig fin blogg du har! Karianne.

    ReplyDelete