fredag 11. januar 2013

Vintersovepose

I dag har jeg kjøpt meg vintersovepose :-) Så nå er det bare å komme seg ut i skogen og telte selv om det er vinter. Gleder meg masse og håper jeg ikke vil fryse alt for mye hehe.

Jeg kjøpte Helsport Isfjorden short. Den har komforttemperatur på -9/-16 grader, så satser på den vil holde meg god og varm. Dessverre så veier den hele 2,9 kg, men det går nok bra siden vi sannsynligvis kommer til å bruke pulken på de fleste turene uansett.

God helg :-) Her i huset har desverre mannen blitt syk, men jeg og lillegutt skal nok komme oss ut på en tur eller to i helgen.

8 kommentarer:

  1. Så fin blogg :-)
    Har du tips til bekledning av lillegutt på 13,5 mnd i nordiccab ved -5 til -8 grader og vindstille? Hvilken vinterpose anbefaler du. Har erfaring fra nordpulken, men vurderer å kjøpe denne..
    får ikke kommentert på innlegget om nordiccab.

    SvarSlett
  2. Takker og velkommen hit :-)
    Vi bruker Voksiposen i Nordic Cab'en på vinteren og er godt fornøyd med den, den holder lillegutt god og varm :-) Når det gjelder bekledning bruker vi bestandig ull. Bruker ull body og strømpebukse innerst og så har vi som regel et mellomlag i litt tykkere ull (og evt ytterdress de kaldeste dagene). Er det -5, vindstille og kanskje også sol så holder det fint med 2 lag tynn ull da det er ganske godt og lunt inni Nordic Cab'en. Tykke ullsokker på føttene er et must da jeg tar av han skoa når han er i posen og på hendene er erfaringen at det er bedre med ullvotter enn slike tykke vintervotter. Vi sjekker selvfølgelig at han ikke er for varm eller for kald med jevne mellomrom.
    Vi har hatt mange fine turer med Nordic Cab'en og anbefaler den absolutt videre.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for tips! :-)
    Ja, jeg vil tro Nordic Cab´n er mye lunere enn Nordpulken. Den ser veldig fin ut. Men er den ustø å ha bak seg? I små nedoverbakka o.l? Den virker veldig "voldsom" hvis du skjønner ;-)
    Gleder meg til å få mange fine øyeblikk og minner ute i naturen med lillegutt.. Dere ser ut som om dere koser dere masse!! :-)
    Ha en fin søndag!
    Hilsen Mette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mette. Vi opplever ikke Nordic Cab'en som ustø. Mannen min har brukt både pulk og Nordic Cab og foretrekker Nordic Cab'en da den er veldig behagelig å dra etter seg. Og det at lillegutt trives så utrolig godt baki der er også en viktig faktor :-)Men man må følge vanlige forhåndsregler for pulk og være forsiktig der det er veldig skrått. Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker å bytte fra nordpulken siden dere allerede har den? Ja det er så koselig å ha med de små på tur, de er så eventyrlystne og finner på så mye rart ;-) Kos dere masse på tur framover!

      Slett
    2. Okei :-) Jo, vi tenker litt på at det er flere måter å bruke den på, bytte over til sykkel- og joggevogn på sommer´n, også ser den mye lunere ut :-) Den vi har begynner å bli gammel og slitt også..
      Gleder meg til å følge med på bloggen din :-)
      Mette :-)

      Slett
    3. Ja det er veldig praktisk at den kan brukes som både pulk, sykkel og trille/jogge vogn. Det er en litt dyr investering, men har hatt masse glede av den så det er absolutt verdt det :-)Ja ta gjerne turen innom igjen, håper vi får kommet oss på tur snart så jeg har noe å fortelle om hehe...

      Slett
  4. Går å lurer på en vinterpose jeg også , skal lese mer om denne:)))

    Fin turuke til dåkke:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Det får du gjøre, har ikke fått testet den enda :-) Link til hele testen finner du på http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article653673.ece.

      Ha en fin turuke du også :-))

      Slett