Friday, 14 June 2013

Aktivitet med barn - Baby og småbarnsvømming

Hver uke er vi med lillegutt på svømming. Han startet med babysvømming da han var ni uker og vi har fortsatt siden den gang da han storkoser seg i vannet og det er et av ukas høydepunkter :-)

Det er mange gode grunner for at svømmingen har blitt en aktivitet vi prioriterer
* Det er gøy og sosialt
* Hjelper barn men også voksne til å bli trygg i vannet
* Man lærer seg respekt for vannet og hva man skal gjøre ved livredning
* Barnet lærer tidlig å dykke for deretter å ta seg opp til overflaten og inn til kanten
* Barnet får mulighet til å lære seg nye ting og oppleve mestring

En veldig fornøyd gutt også under vann!

Har nå lært seg å dykke etter ting på bunn 

Stolt gutt fått tak i anden og skyver seg oppover mot overflaten

Flinke fisken vår

Han svømmer ikke selv enda men klarer holde hodet over vann en liten stund :-)

To fornøyde svømmere!


3 comments:

  1. Hei, og takk for koselig kommentar på bloggen min.
    Du har jammen en kjempeflott blogg med masse fine bilder :)

    Ser fram til å se flere fine turinnlegg her også :)

    ReplyDelete
  2. Herlig! Her hadde det vært utenkelig med barn med vannskrekk, vi elsker også å være i vann, hele familien :)
    Men 9 uker! Det blir jeg imponert over! :))
    Klem fra meg :)

    ReplyDelete
  3. Så herlig! For en flinking! Vi har snakket sånn om svømming..men det har bare blitt med tanken så langt...nå skal jeg legge litt ekstra press på mannen, tror jeg.... :)

    ReplyDelete