Wednesday, 14 August 2013

Nudler med scampi og kylling i turmatboksen


Enkel turmat kan være å legge med middagsrester i matboksen. Gårsdagens middag falt veldig i smak hos lillegutt. Det er kanskje ikke det enkleste å spise på tur for en 3 åring, men satser på det går bra... I tillegg fikk han med et rundstykke delt i to, en babybel ost og jordbær / rosiner.


Oppskrift - nudler med scampi og kylling

300 gram kyllingfileet
Ca 20 stk scampi
Paprika (jeg brukte søt paprika)
Sukkererter
Brokkoli i små buketter
Sopp
1 pk Eggnudler (ca 250 gram)

Marinade:
3 ss fiskesaus
1,5 ts sesamolje
3 ss østerssaus
 3 ss salt soyasaus
1-2 fedd hvitløk
1/2 rød chili (kan sløyfes)
Fersk ingefær
Frisk koriander

Del opp kylling og rens scampi og la de ligge i hver sin boks med litt marinade. Del opp grønnsakene. Stek kylling og scampi hver for seg. Etterpå steker du grønnsakene og blander i resten av marianaden på slutten av steketiden. Tilslutt blandes alt sammen med de kokte nudlene. Strø over frisk koriander.

Denne middagen er både sunn og veldig enkel å lage. Du trenger ikke bruke de grønnsakene jeg har oppgitt, er bare å ta det man liker best eller har tilgjengelig den dagen, f. eks er rødløk veldig godt i denne retten. Lillegutt har ikke vært så begeistret for scampi tidligere, men i går gikk de ned på høykant så gi ikke opp om retten ikke faller i smak hos barna den første gangen ;-)

Vel bekomme!

Det er dessverre litt stille på bloggen her om dagen. Det begynner nærme seg termin og kroppen krever at jeg tar det mer med ro noe jeg selvfølgelig bare må godta selv om det kribler i kroppen etter å komme seg ut på tur. Jeg kommer nok sterkere tilbake senere, håper jo at permisjonstiden kan by på mange fine turer i marka og gleder meg til å dele turene med dere :-)


No comments:

Post a Comment