torsdag 31. oktober 2013

Trilletur Nordmarka Syd - Tumyrveien turparkering til Høldippeldammen

Denne turen er ikke akkurat lang og det er lett å komme seg dit da det er grusvei hele veien. Om sommeren er det populær badeplass, og så er det bålplass der som man kan bruke nå på høsten. Fint utgangspunkt for barnefamilier. Her om dagen lot jeg storebror være hjemme fra barnehagen og så trillet jeg og barna dit i det fine høstværet.

Ut på tur aldri sur :-)

Man kan ha mye morro med en pinne og tau


Vel framme til Høldippeldammen

Mens jeg ammet lillesøster koste storebror seg med maten sin :-)

Mens lillesøster er veldig fornøyd med melk, fikk storebror kakao, yougert, omelett og sjokolademuffins. I tillegg hadde jeg smurt meg en baguette som han også ville ha litt av. Mat smaker alltid på tur!

Gjengen på tur. Var ikke lenge lillesøster var oppe før hun var klar for å sove videre i vognen igjen da :-)

Storebror koser seg med å lage sølekake

Storebror "fisker" og solen går snart ned over åsen



Lillesøster var litt urolig, så for meg ble det å spise litt mens jeg trillet rundt på plassen. Disse omelett muffinsene var veldig gode, skal legge ut oppskrift i eget innlegg.

Etter kost oss med god mat og lek var det bare å sette kursen hjemover før solen gikk ned

Veldig koselig med permisjon og også kunne ha muligheten til å ha storebror hjemme innimellom 

2 kommentarer:

  1. Ser så koselig ut :-) lillemann hadde kolikk og var ei utfordring også i vogn. Så fort vogna stod stille, var han våken. Berre nyt barselpermisjonen, den er så fort over...
    Kjempe koselige bilder :-) kos dokke masse!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, vi koser oss veldig :-) Kolikkbarn høres ikke gøy ut, godt den tiden er over tenker jeg... Jeg er heldig som har ei som trives i vogn, for er så mange fine steder å trille i marka :-)

      Slett