lørdag 22. februar 2014

På langrennski over Snørvillen 995 m.o.h

Løypenettet på Sjusjøen er stort, og byr på mange muligheter. Med knall sol og helt vindstille ute fristet det med en liten topptur, og da er Snørvillen en fin og enkel tur med fantastisk utsikt om man er heldig med været.


Vinteridyll



Ikke noe problem å gå utenfor de preparerte løypene med langrennski slik som snøen er nå

Utsikt ned mot Sjusjøvannet

På toppen av Sollifjell

Fra Sollifjell er det 2 km opp til Snørvillen

På vei opp fra Sollifjell til Snørvillen begynner det bli mer fjelllandskap








For å komme til toppen av Snørvillen må man gå litt ut av den preparerte løypen.


Snørvillen er ikke høyere enn 995 m.o.h., men det er en fantastisk utsikt fra toppen.

På Snørvillen finner du et 60-graders oversiktshjul som viser retning og avstand til alle toppene i horisonten. Man kan for eksempel se helt til toppene i Rondane som ligger 100 km unna, eller til toppene i Jotunheimen ca 120 km unna.





Kan trygt si at jeg koste meg på tur!

Sola på vei ned og lager god stemning i skiløypa

Sollifjell ses i det fjerne.


En veldig fin tur ferdig. Sjusjøen er virkelig et paradis når det gjelder langrenn!


Storebror hadde en fin dag med masse lek utenfor hytta. Veldig gøy med så mye snø. 


Kjekt med snøhule og storebror skal helt sikkert få være med å sove i en når han blir litt større.

Storebror fant seg en liten spennende hule i en snørik buske.

Hva kan man si, vi er utrolig heldige som hadde vinterferie på fjellet i dette været

8 kommentarer:

  1. Kjempenydelege bilder !! Må berre sei det igjen at eg misunner dåke all den snøen ...her er det bortimot vår i lufta :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er kjekt med masse snø og ordentlig vinter. Men våren er fin den også, selv om februar kanskje er litt i tidligste laget...

      Slett
  2. Desse bileta var utruleg vakre! Eg har sett på dei fleire gonger, og greier ikkje å sjå meg mett. Snø kan vere verkeleg nydeleg, altså!

    SvarSlett
  3. Hei! Nå fant jeg ei 'ny' retningsskive på bloggen din! Søkte på 'horisontplate' og da dukket bildet ditt fra Snørvillen opp. Har slike skiver som hobby, og håper jeg kan 'låne' bildet ditt? Kanskje jeg kan legge det ut på en side som heter 'Retningsskiver i Norge' på Facebook også? Fant ikke ut av hva du heter, pleier 'tagge' bildene med navn, så om du vil avsløre det er det bra.
    Mange takk så langt og ha en fin helg!
    Mvh Trond Espelund

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Trond. Det er bare å låne bilde :-) Ha en fin dag!

      Slett