Sunday, 16 February 2014

På trugetur med 3 åringen på ryggen

I dag har jeg testet hvordan det er å gå på trugetur med barn på ryggen. Trugene har bæreevne fra 55-70 kg så de burde klare bære oss begge fint, noe de også gjorde selv om jeg selvfølgelig sank litt mer ned i snøen enn når jeg går alene. Storebror satt veldig fint i Ergo bæreselen så jeg kjente ingen belastning i rygg eller skuldre, men må innrømme at jeg kjente det veldig godt i beina. Han hadde allerede vært ute et par timer når vi la ut på trugetur så derfor ble det ikke så lange turen. Han syntes det var kjempe stas å være med, men varm hytte og mat fristet etterhvert mer. Så da sendte jeg han inn, og tok meg en liten tur på egenhånd. Å gå på truger er ganske så effektiv trening synes jeg, og i tillegg så gir det meg en herlig følelse å gå der jeg vil utenfor preparerte løyper. 

Meg og min supre turkamerat
 
Trugene er Tubbs Journey 25 Women

Det er ekstremt mye snø på fjellet nå og snøen henger tungt på buskene

Veldig flatt lys så det var litt vanskelig å lese terrenget

Nyter stillheten på fjellet

Det var kjempe koselig å ha med storebror, men jeg har nok ikke styrken i beina til å gå så veldig lange trugeturer med han på ryggen. Men det er jo bare å trene det.... 


12 comments:

  1. Det er dei søtaste trugene eg har sett! Flotte bilete, de har jammen mykje snø. Her vi bur er snøen heilt borte, men det er heldigvis framleis snø på fjellet vi har ein halvtime unna. Eg kan tenke meg at treåingen din sette pris på ein tur på ryggen din.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk for det. Hehe, ja de trugene er virkelig lekre å se på, men mest av alt er de også veldig gode å gå med. Jeg er kjempe fornøyd :-)

      Delete
  2. Trugetur er så flott når det er så fin snø! Og ja, barna våre begynner å bli store :-P men vi drar på dei så lenge vi kan. Koselig å ha dei på ryggen sånn, får så god kontakt og prater ilag :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jeg synes det er kjempe koselig å bære han på ryggen enda, selv om han begynner bli stor gutt :-)

      Delete
  3. Så koselig å ha med 3 åringen på ryggen da. Men hvor er trugene kjøpt, de var kjempe fine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg fikk de i julegave så litt usikker, men har sett XXL har de :-)

      Delete
  4. De trugene så veldig bra ut, jeg har gått med truger for menn før, fungerer jo veldig bra, men de er litt breie syns jeg? Gjett om jeg misunner deg den snøen! Og tenk så fint for storebror å også kunne bæres litt… :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja trugene er veldig gode gå med, de er smale, lett å gå med og også gode å gå med i terrenget. Kjekt med hælløft. Ja det er utrolig kjekt med så mye snø, bare elsker vinteren!

      Delete
  5. Jeg har aldri prøvd truger men det ser både gøy og slitsomt ut!! Og det ser herlig ut med all den snøen :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det er bra trim for å si det slik :-)

      Delete