Saturday, 15 February 2014

Snødd inne?

Etter en laber aktivitet på bloggen siste måneden så lurer kanskje noen på om vi har snødd inne? Men neida, tiltross for masse snø så kommer vi oss da jevnlig ut. Men den beste måneden har det ikke vært turmessig, da både jeg og storebror har vært syke og det tok meg et par uker før formen var bra igjen. I tillegg så har det vært mye annet å styre med så da har jeg valgt å legge bloggingen litt til side. Men det er hyggelig å se at det likevel kommer noen innom her.

Når man har det travelt er det godt at det ikke er lang vei til skogen. 
Lillesøster stortrives i Ergo Bæreselen.

Vi har snø, men det har vært en mild måned med masse nedbør. Heldigvis har det snødd mest (iallefall oppe i høyden), men innimellom kommer det noen regnbyger som reduserer snøen. 

Man blir trøtt av å være i frisk luft. Det er veldig koselig å bære på magen da man får så god kontakt med barnet. Men Lillesøster er ei stor frøken som allerede har blitt over 8 kg, så jeg merker at hun begynner bli tyngre. Fra barnet er 5 måneder kan man også bære på ryggen, så på lengre turer spørs det nok om jeg kommer til å gjøre det etterhvert. 



En annen luksus vi har er at det er veldig kort vei til lysløypa. Jeg har ikke fått vært mye på ski denne vinteren (ikke så lett når man fullammer ei lita frøken som nekter ta flaske), men håper få til et par turer i uka framover for langrenn er absolutt min favoritt aktivitet og super måte å komme i bedre form på. 

Liker du å gå på ski?

2 comments:

  1. Så herleg det ser ut som ho har det på magen din! Kva for eit bæreomslag har du? Det såg veldig godt ut. Det er nok lurt med ryggbæring på lengre turar ja. Babyen min er 10 mnd, og omlag 10 kg, og eg greier berre å bære ho på magen i sjal eller Mei Tai. I Ergoen blir det ryggbæring, men det fungerer veldig bra det og. Eg elskar vinteren, og likar både langrenn og telemark-køyring. Eg likar godtt å gå på ski med barna mine på 5 og 6. Eg har forholdsvis dårleg skiteknikk, så roleg tempo passar meg bra. Eg håpar likevel å få meg nokre turar åleine med babyen i pulk i løpet av vinteren no når eg er heime i permisjon, så kanskje øving gjer meister?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rolig tempo på ski er koselig det og :-) Passer jo bra når man har med barna på tur også. Bæreomslaget jeg har er ERGOBaby sitt orginale fleecetrekk som du kan få kjøpt som tilleggsutstyr, jeg har også regntrekk som jeg kan ha utenpå fleecetrekket og da er lillesøster veldig godt beskyttet for vær og vind. Og ja, øving gjør helt klart mester :-)

      Delete