Saturday, 8 March 2014

Skogstur og bålkos

Det har regnet masse de siste dagene, og snøen har minket betraktelig. Det er dårlig med skiføre, men det går fint å gå på beina så da valgte vi en liten fottur og bålkos i dag. Det var sol og skyfri himmel på morgenen, men før vi fikk somlet oss avgårde på tur hadde det skyet til men uansett var det fint turvær. Lillesøster var i bæreselen og storebror gikk på egne bein begge veier. 


Hvem klarer vel å gå forbi en slik dam uten å leke litt...

Begge barna i godt humør på tur. Spesielt imponert over storebror som hadde vært ute å lekt utenfor huset siden morgenen og som fortsatt hadde masse energi igjen. 

Er vel ikke lenge til det er helt bart her... 





Mannen gikk litt i forveien og fant en fin bålplass
  
Storebror var veldig fornøyd med at vi grillet pinnebrød, hans favoritt mat på bålet!


Lagde en ny vri på pinnebrødet - Taco pinnebrød. Kjempe godt!


Etter maten var storebror høyt og lavt i skogen, løp rundt og klatret på alt som kunne klatres på...


Høyt...
Lavt...

Masse elgspor (og elgbæsj) i skogen, men var de i nærheten når vi kom så flyktet de nok godt avgårde for vi høres for å si det slik.. 

Lillesøster koste seg slik i bæreselen at ble først litt sur når jeg tok henne ut, men det gikk fort over og hun koste seg med å ligge å titte på skogen og Turbo bamsen til storebror.

Fornøyd gutt med lørdagsgodis, seigmenn og marchmallows gikk ned på høykant.

Stas å se på toget passere rett nedenfor oss. Var ikke bare skogens rolige lyder i dag hehe!

Storebror har blitt så flink til å gå selv og klagde nesten ikke på hjemturen selv om han var sliten. Han vokser til, det er sikkert!

6 comments:

  1. Flotte turbilete. Artig å sjå at Turbo også er med. Det såg ut som ein deilig tur! Eg likar vinteren, men det er veldig godt når det er i ferd med å vårast også. :)

    Tacopinnebrød høyres godt ut, kva har du i det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja kjekt at det begynner bli vår... Alle årstider har sin sjarm synes jeg! Taco pinnebrød er veldig enkelt og utrolig godt, skal legge ut en eget innlegg på det i kveld :-)

      Delete
  2. veldig kjekt å lese blogger hvor fotografen er god :-)

    ReplyDelete
  3. Storebror har blitt virkelig flink! Tiden går så innmari fort.... ikkje så lenge siden eg satt og las om han gikk og stabba avgårde :-S

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jeg vet :-) Det er en av grunnene til at jeg synes det er kjekt å blogge, det blir jo som en dagbok og når jeg ser tilbake siden jeg startet bloggingen ser jeg hvor mye storebror har utviklet seg siden den gang. Det samme med lillemann også ser jeg, ikke lenge før han vokser ut av bæremeisen nå ;-)

      Delete