Thursday, 26 June 2014

Trilletur Lillomarka - Rundt Steinbruvann

Steinbruvannet ligger i Lillomarka i Oslo kommune. Jeg startet fra Skytta i Nittedal og trillet langs den gamle Bergensveien forbi Romstjern og deretter rundt Steinbruvann. Veldig koselig runde, og man triller forbi mange fine rasteplasser og det er gode muligheter for både bading og fiske og man ønsker det.


Lillesøster var stuptrøtt og sovnet med engang vi startet trilleturen.


Romtjern som er et fint badevann som ligger like ved grusveien 750 meter nord for Steinbruvann. 

Lillesøster nettopp våknet og i kjempe humør. Gjorde godt med en liten lur.

Jervenduken er alltid med på mine trilleturer da den er så fin å bruke som underlag til lillesøster.


Å få studere blad er kjempe spennende for en 9 måneders gammel baby.

Strå er også spennende. Og det er ikke noe å si på humøret til kjære turkameraten min :)

Sushi til forrett og pasta med hjemmelagde kyllingboller, sopp, paprika, koriander og fløtesaus til hovedrett. Selv om alt smaker på tur, er det godt å unne seg litt ekstra luksus innimellom. 

Og dessert hadde jeg også. Lillesøster fikk smake på jordbær og storkoste seg. Dette er sommer det!

Deilig å lufte tærne. 

Lillesøster nyter utsikten. 

Etter en lang og god pause trillet vi videre, og lillesøster var veldig klar for en lur til. 

Grønt og vakkert i skogen, og mange fine sommerblomster nå.



Tårnet fra Røverkollen er godt synlig fra vestsiden av vannet.

Langs stien finner du flere skilt med info om område. 


Man kan også lære litt om naturen på turen, dette skiltet forteller om tresorten OSP. 


Det var veldig fint vær denne dagen og mange badet.

Mange turmuligheter både sommer og vinter fra Steinbruvann.


Kart over området. 

Dessverre rekker jeg ikke blogge så mye om dagen. Men jeg er på Instagram med bruker @markablogg om du har lyst å se glimt fra turene vi er på :)

1 comment:

  1. Tusen takk for tips om trilletur, der skal jeg dra engang. Og kjempe fine bilder :)

    ReplyDelete