Thursday, 25 September 2014

Herlige høsten ♥

Høsten er en fin tid å være ute på. Vi har kost oss i skogen og fylt fryseren med både sopp og bær. I år har det vært masse fint vær også. For noen uker siden tok meg fri fra jobb en dag og bare jeg og lillesøster dro på tur i skogen. Det var veldig koselig med litt alenetid bare hun og jeg, har ikke vært så mye av det etter permisjonen min tok slutt.

Lillesøster synes også høsten er topp. Mye fordi hun elsker blåbær!

 
Jeg hadde lillesøster på magen i Ergo bæreselen. Hun sovnet med engang vi gikk ut av døren, hun elsker sove i bæreselen. Siden hun nå er ett år og ganske stor for alderen har jeg begynt å bære henne en del på ryggen, men siden magebæring er så koselig så foretrekker jeg det fremdeles på kortere turer.

Høsten er absolutt den fineste tiden i skogen.

Selv på små turer trenger man ha med seg litt når man har med små barn og da er en god sekk viktig. Jeg er veldig fornøyd med denne sekken fra Bergans. Den rommer 30 liter, har mange smarte lommer og er veldig god å ha på ryggen. Reimene er også plassert slik at jeg får festet de og sekken sitter godt selv om jeg har bæresele på magen. I sekken på denne turen hadde jeg med: lue, ekstra klesskift, ekstra mellomlag ull til lillesøster om hun skulle bli kald, et par bleier, våtservietter, liten flaske håndsprit, lite førstehjelpsett, jervenduk + mat og drikke til både meg og henne. 

Hun elsker blåbær og få plukke de fra lyngen selv er kjempe stas.

En liten hånd og så mye å kjenne på ♥

 
Dette er ei utejente uten tvil, veldig kjekt å ha slik ei blid jente med på tur. 


Litt borte - titt titt lek under rota er veldig morsomt.


Lillesøster er ikke så kravstor i matveien, brødskive med leverpostei er det beste hun vet og hver eneste brødbit havner i magen.

Yeaah, mere blåbær sier man ikke nei takk til!

Lillesøster sovnet på magen på vei hjem også, man blir trøtt av å være på tur. Og jeg gikk bare å nøt den deilige høstluften, de fine fargene i skogen + de herligste snorkelydene fra lillesøster.

En slik tur er hvert minst hundre ♥♥♥


6 comments:

  1. Gull verdt å prioritere sånne dager innimellom! Eg bar også mine på magen veldig lenge - sikkert til dei var 1,5 år. Følte dei satt betre i bæresele på magen enn i bæremeis når dei var så små, og så har ein jo litt meir kontakt med dei undervegs også:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ikke sant :) Så kjekt å høre at du bar på magen så lenge da, jeg kommer også til å fortsette med det så lenge det går :)

      Delete
  2. Barna deres er så utrolig heldige som får oppleve naturen slik som dette:) Og lisjejenta er knusbedårende:) Ha en fin søndag:) her regner det og vi er klar for en liten fjelltur:)))

    Nyt dagen:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk for så koselige ord Jill :) Heldige deg som har så vakre fjell hjemme, blir helt dårlig av å se på bildene dine hehe!

      Delete
  3. Det så bare utrolig koselig ut. For en turglede på jenta! Jeg må absolutt skaffe meg slik bæresele til førstemann som kommer i januar slik vi kan dra ut i skogen med han. Takk for mange inspirerende innlegg. Trine :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk for det Trine :) Gratulerer så mye med kommende baby :)

      Delete