Monday, 13 October 2014

Forslag til trilleturer i Oslomarka


Det finnes utrolig mange fine trillemuligheter i Oslomarka. Mens jeg hadde mammapermisjon benyttet jeg anledningen til å bli litt bedre kjent rundt omkring i Oslomarka. Her er oversikt og linker med beskrivelse på noen av trilleturene.

NORDMARKA

LILLOMARKA

ØSTMARKA

ANDRE TRILLETURER I OSLO / AKERSHUS

Fra Sørlitangen til Movatn i Nordmarka er det en kjempe fin og smal trillesti. Her har jeg trillet mange ganger og jeg blir ALDRI lei.

Det er så mange fine steder i marka. Dette er ved Trollvann i Lillomarka.

Er alltid koselig å være på trilletur med denne blide jenta.
 
Dette er fra trilleturen rundt Steinbruvann i Lillomarka. 

Dette er fra trilletur langs Maridalsvannet en nydelig sommerdag.

Jeg kombinerte ofte turene med å trille og ha lillesøster i bæreselen. Selv om hun trives i vognen er det godt å komme opp for å få litt kos.

Mange av turene har jeg trillet med barselgruppa. Frisk luft, trim og sosialt samvær i ett!

Barnas Turlag (DNT) arrangerer også trilleturer i Oslomarka året rundt. Som regel triller man innom en hytte hvor man har pause så store og små kan få spist og barna få ny bleie. Det pleier å være med en trilleleder som ofte forteller litt om området vi triller. Slike turer er en super mulighet til å bli kjent med steder i marka man ikke har vært før og i tillegg treffe mange hyggelige mennesker.

Det finnes overraskende mange trillemuligheter i marka på vinteren også. Mange skogsbilveier blir brøytet hele vinteren. Eksempel på to fine trilleturer på vinteren er til Mariholtet og Lilloseter i Lillomarka.

Permisjonen går så alt for fort, men minnene fra alle de fine trilleturene varer heldigvis leeeenge 


2 comments:

  1. Så fin oversikt over mulige trilleturer i Oslomarka, tusen takk for at du deler! Digger bloggen din!

    ReplyDelete