Wednesday, 1 October 2014

Kosetur i marka med kakerester og avslapning i hengekøya

Etter en hektisk (men veldig koselig) helg med bursdagsfeiring var det godt med en ekstra fridag slik vi kunne komme oss ut i skogen en tur. Det var midten av september og rene sommerværet ute, en nydelig dag å være ute på.

Lillesøster hang på ryggen fornøyd over å få være med på tur. Tenk nå er hun 1 år - Hipp Hipp hurra for goe solstråla vår 

Kjekt for barna å ha med mormor på tur. 

Ut på tur - aldri sur!

Jeg har kjøpt meg ny hengekøye. Storebror falt pladask med engang, og okkuperte den helt. Skjønner han godt, den var bare helt herlig å ligge i og vil helt sikkert bli mye brukt når vi er på tur. Jeg har anskaffet både tarp (tak) og myggnetting så bare jeg får anledning så skal jeg ta meg en natt ute i den. Gleder meg slik at jeg knapt kan vente!

Storebror var helt i himmelen hehe.

Jeg fikk så vidt komme en tur oppi.

Livet er herlig når man bare kan krølle seg sammen i hengekøya og ligge å titte opp på tretoppene.


Mormor syntes også hengekøya var veldig behagelig. 

Lillesøster koste seg på jervenduken med brødskive og frukt.

Veldig godt med kakerester på tur.

Tenkte egentlig ta korteste vei hjemover men storebror ville så gjerne sykle en liten runde og det ble vi gjerne med på.

Morsomt sykle på små stier og over stein og røtter. 

Lillesøster strekker ivrig ut armen for å kjenne på trærne vi går forbi. 

Var fortsatt masse deilig blåbær i marka så måtte plukke med oss litt.
  
Lillesøster sovnet en liten dupp på magen min.

Mens storebror var høyt og lavt. Mulig kaken ga litt ekstra energi ;)


Skogen er en super lekeplass!

Slike koseturer gjør så godt både for store og små 


6 comments:

  1. Gratulerer så mye med 1 åring i hus :) Så fine høstbilder! Og den hengekøya så veldig behagelig ut! Anne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk for det Anne :) Ja hengekøya er veeeeldig behagelig :)

      Delete
  2. Gratulere så masse til 1 åringen :-) Tiden går så utrulig fort! Og ser ho er like blid som alltid, og storebror er like aktiv. Så er det alltid stas å få med mormor på tur også, sånn som vi er så heldige med. Ha ei fin tur uke alle sammen! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Trude :) Ja tiden går kjempefort! Ha en fin uke du også :)

      Delete
  3. Hei og gratulerer! Og takk igjen for gode tipsene til turer i Oslomarka. Vi hadde en fin helg i Oslo og det ble en tur til Ullevålseter på lørdag ettermiddag. Kjempefin tur, og fantatiske høstfarger! Og vi gleder oss til flere turer i Nordmarka.
    :-)) Maaike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk Maaike :) Så koselig å høre at dere hadde en kjempe fin tur til Ullevålseter. Ja Nordmarka er virkelig fin på denne tiden :)

      Delete